vrijdag 11 januari 2013

Hello, Doily

Nog een kaart gemaakt met de Hello, Doily stempel. Hier ben ik wel een poos mee bezig geweest voordat hij naar mijn zin was. Ik zal beschrijven hoe deze kaart tot stand kwam:

Als ik een kaart maak stempel ik vaak eerst de losse elementen, knip die uit en ga daar mee zitten schuiven totdat ik een ontwerp heb dat ik wil gaan uitvoeren. Dat heb ik ook met deze kaart gedaan. Ik koos eerst de kleuren: old olive, melon mambo en paars op whispered white. De circel is uitgeponst (met de Cuttlebug) waardoor de ondergrond zichtbaar werd. Een stempel uit de Hostess set Happiest Birthday Wishes afgedrukt op whispered white en ook met behulp van de cuttlebug uitgeponst. Deze kwam in het midden van de circel. Toen liep ik er tegenaan dat de paarse band over de Doily liep. Daarom de Doily nog een keer afgedrukt op een restje papier, uitgeknipt en opgeplakt over de paarse band. De paarse band over de roze circel vond ik teveel van het goede en dekte deze af met een stukje card stock bestempeld met wat strepen. Inplaats van een bloem die ik rechts wilde plaatsen nam ik een stempelafdrukje uit de set Mixed Medley. Ik houd het graag simpel bij dit soort kaarten. Wat glimmertjes op de rand van de circel en een expoxy Dot in het midden maken het geheel af. Klaar. Hij kan op de bus naar de jarige.



Zie je dat ik een gedeelte van de Doily over de paarse band heb geplakt? De expoxy dot geeft wat diepte in het geheel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt dat je een reactie achterlaat. Dat stimuleert mij om door te gaan met bloggen. Ik kom ook gauw bij jou kijken.